A LADA Baráti Kör hivatalos honlapja | (C) LADA Baráti Kör 1998-2006, minden jog fenntartva | Web: www.dezign.hu
Főoldal
Lada Típusok
Műszaki írások
Tuning és Sport
Lada a médiában
Lada Baráti Kör
Levelezőlista
Tagjaink
Fórum
IRC
Vendégkönyv
Apróhirdetés
Videók
Linkek, bannerek
Impresszum
RSS
English
Kereső:


Fogyasztási tesztadatok 1978-ból
(Szerző: Baranya Pál (Pavel), utoljára módosítva: 2006-12-16)



Mielőtt egy új autótípusnak megkezdődik a sorozatgyártása, igen alapos laboratóriumi és gyakorlati vizsgálatokat végeznek. A 60-as évek elején a torinói FIAT gyár által készített 124-es prototípussal közel félmillió km-t tettek meg Afrikában és az északi országokban különleges körülmények között. Amikor elkészültek az első Zsigulik - hasonlóan a FIAT prototípushoz -,alapos próbának vetették alá Észak-Szibériában és a Kara-Kum sivatag vidékén. Az új típus sorozatgyártásakor már figyelembe vették az ilyen utakon szerzett tapasztalatokat, sőt, ha szükséges volt, akkor bizonyos szerkezeti módosftásokat is végeztek. A nagyközönség számára nem ezeket az adatokat adják meg, hanem az ideális körülmények között végzett mérések eredményeit, a teljesítményt, a fogyasztást, a sebesség és a gyorsulás értékeit stb. Ezek az adatok tájékoztató jellegűek, segítséget nyújtanak a vásárlónak az egyes típusok összehasonlításához. Hazánkban rendelet írja elő, hogy mielőtt forgalomba kerülne egy újabb típusú személykocsi, a Kereskedelmi Minőségellenőrző Intézet szakvéleménye szükséges, amelyet igen alapos vizsgálat előz meg. De hasonló vizsgálatokat, teszteléseket végeznek a különböző hazai és külföldi kutatóintézetek és autóslapok is, feltárva egy-egy új tfpus előnyeit, esetleges hátrányait, hiányosságait. A következőkben néhány ilyen tesztelés adatát közöljük.

Tanulságos a KÖTUKI még 1971-ben lefolytatott vizsgálata a hazánkba került első VAZ-2101 típusú gépkocsival. A 150 oldalas vizsgálati jegyzőkönyvből a menetteljesítmény és a fogyasztási értékek az érdekesek. Álló helyzetből indulva 1 km távolságot teljes terheléssel 42,6 s alatt, 2 személlyel 50,5 s alatt teljesített, miközben 114, ill. 118 km/h sebességre gyorsult fel.

A fogyasztás alakulása:
85,2 km/h átlagsebességnél 9,7 1/100 km,
81,2 km/h átlagsebességnél 9,57 1/100 km,
109,4 km/h átlagsebességnél 11,95 I/100 km.

Kiderült, hogy teljes terheléskor 100 km/h sebességig 10 1/100 km volt a tüzelőanyag-fogyasztás, de 115 km/h sebesség felett rohamosan emelkedett.
Teljes terheléssel, 132 km/h, két személlyel 140 km/h legnagyobb sebességet mértek. Kedvezőnek találták a kocsi dőlési stabilitását is. Az oldalra dőlés határszöge üres járműnél 52°, ami igen kedvező érték.

A "Nagyító" c. lap majdnem valamennyi Lada típust megvizsgálta.
A VAZ-2102 típusnál 11,5 1/100 km fogyasztást mértek a 29 000 km-es próbaúton. A 80 km/h átlagsebességnél 8,4 1/100 km tüzelőanyag-fogyasztás
adódott. A motor olajfogyasztása 0,15 1/1000 km. A VAZ-21011 típusú gépkocsival 25 000 km-t futottak 101/100 km átlagfogyasztással. Városban kedvezőtlen forgalmi viszonyok között a tüzelőanyag-fogyasztás elérheti a 13 1/100 km-t is, sőt teljes terheléssel még 15,1 1/100 km értéket is mértek, de ilyen kiélezett helyzet a mindennapos autózásban ritkán fordul elő. A normál fogyasztás a tesztkocsinál 8,7...12,5 l/100 km között alakult. Gyorsulást is mértek. Alló gépkocsi 17,5...18 s alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre.
A VAZ-2106 típusnál 11,9 1/100 km fogyasztás adódott. Normál üzemmódban elérhető a 10...10,5 1/100 km átlagfogyasztás is.

Az "Autósélet" a VAZ-2106 típust is vizsgálta. A 100 km/h tartós sebességnél 10...11 1/100 km, a 120 km-es tartós sebességnél 13...14 1/100 km fogyasztást mértek. Gyorsulóképességére jellemző, hogy a 100 km/h sebességet 14 s alatt érte el. Ennél a típusnál a csehszlovák „Svet Motoru" c. lap szakemberei 152 km/h sebességet mértek. A fogyasztás 100 km/h tartós sebességnél 10,8 I/100 km volt, és 100 km/h sebességre 13,9 s alatt gyorsult fel.
A VAZ-2103 típusú fesztkocsi 16,5 s alatt gyorsult fel 100 km/h sebességre. A fogyasztás is érdekesen alakult:
85,4 km/h sebességnél 9,27 1/100 km,
96,7 km/h sebességnél 9,38 I/100 km
tüzelőanyag-fogyasztást mértek.
A tesztkocsiknál szerzett tapasztalatok segítséget nyújtanak a gépkocsitulajdonosoknak. Ha a gépkocsijuk sebesség-, ill. fogyasztásadatai jelentősen
eltérnek az azonos típusú tesztkocsiétól, akkor valamilyen meghibásodásra, elállítódásra vagy helytelen vezetési stílusra lehet következtetni.


Forrás: Hogyan tovább? Lada -1978

Hozzászólok a cikkhez:
A Lada Baráti Kör cikkeit bárki kiegészítheti, így hozunk létre egy valódi, dinamikusan bővülő tudásbázist. A kommenteket a zsiguli.hu szerkesztői moderálják. Moderálási kritérium: A hozzászólást akkor jelentetjük meg, ha a cikkhez műszaki értelemben, lényegi információt ad hozzá.
Kérdést ne ide írjatok, hanem közvetlen a szerzőnek címezve, vagy a levlistára, fórumra.

Usernév:
- regisztrálok
Jelszó:

Szöveg:
Frissített cikkek

Társszervezeteink:
Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat
Webtárhelyünket biztosítja: